למה כדאי לך להזמין בודק קרינה מוסמך לפני קניית דירה

שלחי לחברה

מה עושה בודק קרינה מוסמך מטעם המשרד לאיכות הסביבה

אחד החברים שלי עוסק בתיווך נדל"ן, ואחד השירותים שהוא מציע ללקוחותיו חינם הוא בדיקת קרינה ביתית חינם – והוא יודע מה שהוא עושה!
בודק קרינה מוסמך בודק 2 דברים – קרינת חשמל וקרינה סלולרית.
קרינת חשמל נקראת במקור קרינת ELF (extremely low frequency). זוהי קרינה אלקטרומגנטית של תדרים נמוכים – כמו התדר של החשמל הביתי ושל חברת החשמל, בין 0 ל 300 מגה הרץ.
קרינה סלולרית היא קרינה של תדר רדיו, ונקראת במקור קרינת RF (radio frequency). על התדר הזה של תקשורת רדיו עובדים הרדיו, הטלביזיה, רשתות הטלפונים הניידים, טלפונים אלחוטיים, מיקרוגלים, WIFI, מחשבים ניידים וטבלטים.
 

איזה קרינה מומלץ לבדוק לפני שקונים דירה חדשה

עם עליית המודעות לנזקי הקרינה האפשריים, אנשים רבים התחילו לפחד, ולעתים בצדק, מהקרינה בבית, ובדיקת קרינה הפכה לאחד הנושאים שבוחנים לפני שנכנסים לדירה חדשה.
מי שאינו בודק קרינה מוסמך מטעם המשרד לאיכות הסביבה עלול לבדוק בעיקר גורמים חיצוניים שחברת החשמל אחראית עליהם, כמו קווי מתח גבוה, שנאים, ופילרים / קופסאות שעומדות באמצע הרחוב – שחלקן של בזק, אבל יש גם כאלה של חברת חשמל.
אכן, לעתים יש מקום לחשוש מהדברים האלה, משום שהם פולטים קרינה אלקטרו מגנטית, שבמינונים מסויימים, המוגדרים עי המשרד לאיכות הסביבה, עלולים להיות גורם אפשרי לסרטן – לפי ממצאי ארגון הבריאות העולמי.
 

מתי קרינה בלתי מייננת עלולה לגרום לסרטן

ידוע שקרינה מייננת – כמו קרינת שמש, קרני רנטגן או קרינה גרעינית, גורמת לסרטן.
לגבי קרינה בלתי מייננת – כמו קרינת חשמל או קרינה סלולרית, הממצאים פחות ברורים.
יש סטטיסטיקות שמראות שאנשים שחשופים לקרינות האלה יש להם סבירות יותר גבוהה לחלות בסרטן, אבל החוקרים לא יודעים מדוע זה קורה או איך זה קורה, ולא הצליחו לשחזר את הממצאים האלה במעבדה.
היות ולא ידוע מה המינון שעלול לגרום נזקים לגוף האדם, המשרד לאיכות הסביבה הגדיר מינונים של 'זהירות מונעת'. כמות הקרינה שלפי משרד איכות הסביבה מומלץ שלא לעבור אותה היא ממוצע שנתי של 2 מיליגאוס ו 4 מיליגאוס ממוצע יומי.
היות ועדיין לא הוכח מדעית שאכן יש נזק בחשיפה לקרינה בלתי מייננת, מומלץ ליתר זהירות להיחשף כמה שפחות לקרינה כזו. חשיפה מסויימת היא בלתי נמנעת בחיים המודרניים, ולא מומלץ לשנות את כל החיים רק כדי להימנע מקרינה, אבל בהחלט כדאי להיות מודעים לנושא ולהיזהר במידת האפשר.
 

איך להימנע מחשיפה לקרינה עי בדיקה ביתית

מינון הקרינה שהמשרד לאיכות הסביבה התייחס אליו נוגע אך ורק לדברים חיצוניים שאנשים בבית אינם יכולים לשנות אותם, כמו עמוד חשמל ליד הבית, שנאי ליד הבית או קו מתח גבוה. אלו דברים חיצוניים שלאדם הפשוט אין אפשרות לשנות את מיקומם, דברים שהרשויות קובעות אותן.
אבל למרות שהרבה אנשים חוששים מהדברים החיצוניים, לפעמים חשוב הרבה יותר להתייחס לדברים שאנחנו בעצמנו שמים בבית.
בהרבה מקרים הקרינה המשמעותית ביותר בבית אינה נובעת מגורם חיצוני, אלא ממוצרי חשמל שרכשנו וחיברנו לשקע, כמו טלפון אלחוטי או מיקרוגל, דברים שעי סידור נבון יותר של מוצרי החשמל בבית ועי שינוי ההתנהגות ניתן להוריד בצורה משמעותית ביותר את השפעת הקרינה שלהם על הבית ועל האנשים - ללא קשר למידת הקרינה מבחוץ.
לדוגמא: מודד מוסמך מטעם המשרד לאיכות הסביבה יוכל להמליץ לכם איך לשנות את מיקום המיטות או הריהוט בבית כך שתימצאו ככל שניתן רחוק ממוקדי הקרינה הביתית, ותחשפו לקרינה במשך פרקי זמן קצרים ככל הניתן.
 
** מידע נוסף עם דוגמאות מפורטות לסידור הבית לשם מניעת קרינה ביתית יש בלינק הזה
אם אהבת את המאמר – אשמח אם תשתפי אותו.
 
©מיכל רון, דצמבר 2016 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8